Packa, packa, packa!

Ja, just nu är det packning på schemat. Så mycket det bara går emellan ammning, tvätt, mat lagning och annat.

I tisdags var vi iväg till Kerville och Comfort en vända. Joey skulle träffa en potentiell kund och så hälsade vi på hos Ma-Linda och papa Joe. Han hade varit till akuten på natten. Jag vet inte varför men han mådde bättre iaf, vi satt ute och pratade. Det var riktigt varmt ute och både jag och Tyler svettades tror jag. Han hade endast en body på sig, han hade nog kunnat vara i bara blöjan för det var närmare 30 grader ute.

Vi stannade i Comfort på vägen hem. Connie packar också för fullt. Alla i Joey’s familj ska flytta inom en snar framtid. Tony och Tara ska flytta till ett hus, Connie flyttar vi flyttar och nu ska även Tracy flytta. Hon har hittat ett litet hus inte långt ifrån dit Connie ska flytta. Både Ma-Linda och Connie sa, att hon flyttar ju för att komma längre från Tracy, hahahahahaha! Det funkade alltså inte.

Tyler är nu 10 veckor gammal, helt otroligt! Han är så go, skrattar och ler när man pratar med honom och så svarar han med ett litet Aao, Euu eller Uuo emellan åt. Han börjar greppa saker men håller mest i mitt finger när han ammar och så nyper han mig på baksidan av min arm. De 3 senaste dagarna har han sovit mer än 3 timmar i sträck. Inatt var det nära att han sov hela 5 timmar, vilket i doktor’s språk är att sova hela natten. Han sov mellan 00-4.45. Så det går framåt. Han är lite varannan dag just nu, ena dagen sover han jätte mycket och nästa är han vaken jätte mycket. Igår hade jag oturen att bli bajsad på igen. Det är nog fjärde gången det händer nu. Jag tror att pappa J och T har ingått en pakt, en bajs pakt. För Joey har än så länge klarat sig undan bajs. =) Han har även börjat använda nappen, han har den när han sover. Om han vaknar kan man ibland stoppa in nappen och han somnar om igen, vilket är rätt skönt. De flesta bebisar använder väl napp så varför inte. Plus att han är så himlans söt när han suger på den. Ja, just ja. Naturligtvis så har han fastnat för de två svenska nappar som mamma skickade till oss. Så vi får se hur det blir sen när han inte kan använda dem mer. Jag kan kanske hitta nå liknade här.

Nä, nu måste jag återgå till packandet.

Ha en bra dag!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linda
    Mar 10, 2011 @ 11:06:02

    Du är duktig Hanna! Som fixar allt det dära plus en flytt! Jag smyg sover fortfaranade en kvart när ella vill sova middag hahaha! Och när jag verkligen vill göra något så verkar hon känna på sig det och vill bli buren 🙂 tack och lov för bärselen ibland :)! Är avundsjuk på eran värme.. det har vart en sådan lång vinter att våren får gärna komma snart! Flyttar ni inte tillbaka till huset i höst? Eller flyttar ni för gott därifrån?

    Svara

  2. erica
    Mar 10, 2011 @ 11:08:50

    var nånstans flyttar joes mamma (o tracey med då..;o) ) vet du jag tänkte med det där på nätterna, du kan ju testa att när han vaknar så istället för att mata honom så bara ”vaggar” du honom och ser om han somnar om bara av det…..vet att jag gjorde så med Elsa (men då var hon nog äldre…) och hon somnade om ganska lätt av bara det….om det funkar så kanske du kan få honom sova längre pass….

    Svara

Lämna en kommentar